En liten ask för hemmamys…

Denna helgen har jag pysslat ihop ett trähjärta samt en liten ask med thé, ljus och tändstickor. Ett avkopplande kit till vännen som behöver mysa lite. Jag blev så förtjust i de mönstrade pappren och färgkombinationen som jag använde i mitt förra inlägg att jag fick springa till CiLi in Papers och handla mer ;-)  Det är konstigt men trots att jag har hundratals papper behöver jag alltid fler… Någon som känner igen sig?

Vill du också prova att göra denna lilla ask så får du beskrivningen nedan.

  1. Skär cardstock i storleken 18 x 30 cm.
  2. Biga från höger till vänster vid 1, 3, 7, 9, 13, 19, 21, 27 och 29 cm.
  3. Biga uppifrån och ned vid 1, 3, 15 och 17 cm

Jag har använt mig av Tonic Studios 153E Tonic Studios Super Trimmer. när jag skärt och bigat. Den är helt grym och gör jobbet så mycket enklare! Till mina dekorationer har jag använt nya kärleken  ”Tonic Studios 967e Simplicity Geared Pattern Punch – Doily Border” samt min gamla favorit 726 Multi-Detail Craft Punch Butterfly

Mallen ser då ut så här:

4. Rita och skär ut fönster enligt bilden ovan, 1 cm ram runt om.

5. Klipp ut enligt nedan. Vik efter alla linjer. Klistra fast remsan längst till vänster och den längst till höger på botten av asken så att två askar bildas. Limma även mellan askarna.

6. Skär sedan till ett fodral till asken av ett dubbelsidigt mönsterpapper. På min ask så går den högra fliken över den vänstra. Måtta fodralet efter din ask och lägg till 1 mm vid varje veck, så att den inte blir för liten.

7. Dekorera valfritt! I asken finns alltså 3 st ljus, några thépåsar samt en tändsticksask ( som jag klätt med matchande papper)

Kommentera

