Bee happy!

I brist på sommarvärme försöker jag ändå njuta och hoppas att solen snart tittar fram och värmer oss! Idag bjuder jag på ett sommarkort som är lite speciellt. Biet på kortet kan röra sig fritt fram och tillbaka – vilket jag tycker är lite sött :-)

Vill du också göra detta sommarkort kommer en beskrivning nedan:

1. Skär ett kort i önskad storlek. Jag använde Tonic Studios för att skära ut en remsa i mitten. Kanterna skar jag till med en skalpell. ( Det är igenom detta hålet som biet kan åka fram och tillbaka )

2. Ta två stycken enkronor och häfta fast med en stor dubbelhäftande distanskudde. Den ska inte täcka hela kronan eftersom kronan måste kunna röra sig fritt i hålet

3. Fäst sedan den ena kronan på undersidan och den andra på framsidan så att kronan kan glida fritt.

4. Dekorera insida med fina papper. På den sidan som kronan är sätter du distanskuddar så att pappret kommer upp en bit, annars kan inte kronan röra sig fritt under.

5. Swirlen har jag gjort med en svart tuschpenna

6. Nu är det bara att dekorera framsidan. På mitt kort har jag satt fast ett litet bi samt skrivit texten “Bee happy”.

Kommentera

