A very Merry Christmas!

….. trumvirvel …. äntligen får jag avslöja min lilla hemlighet! 🙂

Jag har haft förmånen att bli utvald till medlem av Tonic Studios svenska designteam. Varje måndag kommer jag inleda veckan med att blogga och förhoppningsvis inspirera dig! Du hittar bloggen här

Här bjuder jag på ett julkort i 3D.

Älskar du som jag Tonic Studios produkter? Med rätt verktyg blir det lekande lätt att skapa snabba och annorlunda kort.

Så här har jag gjort kortet:

Till detta kort har jag använt mig av min favoritsax 102e  ”Tim Holtz”  nonstick MicroSerrated multicutter. Den är superbra när du vill klippa små detaljer eller tex klippa ut figurer som jag gjort på detta kort. Jag har även använt 153e Supertrimmer för att skära och biga mitt kort. 

1. Skär cardstock 28 cm långt och 11 cm bred. Börja med att biga mitten vid 14 cm. Samtidigt passar du på och skär en skåra på ca 8 cm i mitten (obs inte ända ut i kanten). Börja sedan vika från ena sidan in mot mitten. Vänd och gör likadant på andra sidan. Se min skissvikning nedan:

2. Detta blir kortstommen som själva kortet står på. Klistra eller använd dubbelhäftande tejp och klistra ihop mitten. Se bild nedan.

3. Välj ett favoritmotiv som ska vara längst fram på kortet ( jag har valt en snögubbe och en ren som stämpel och färglagt)

3. Gör sedan en tavla med ett motiv ( jag har valt en julgran). För sedan tavlan genom skäret på mitten och placera tavlan jämns med nederkanterna på cardstocken. Tryck försiktigt till så att tavlan står stadigt.

4. Sätt sedan fast motivet med dubbelhäftande tejp längts fram och dekorera kortet som du vill ha det.

Till ramen med den stämplade texten Happy Christmas har jag använt mig av 804e Paper Punch-Edger. De svarta fjärilarna på kortet är gjorda med 852e PaperPunch ”Butterfly”.

Ha en härlig vecka! / Jessica

Kommentera

